Tidigare event

Tech Summit 2024

Vi vill rikta ett stort tack till alla enastående talare, engagerade deltagare och sponsorer som var en del av årets mest relevanta event inom sälj, marknadsföring och tech. Missa inte att ta en titt på vår aftermovie, som på ett fantastiskt sätt sammanfattar Tech Summit 2024.

Moderator & talare 2024

Kristina Hagström Ilievska

moderator

Kristina är en naiv optimist med rebelliska drag, hon är specialist inom företagskultur, sälj- och marknadsintegration samt förändringsprocesser. Hon är moderator, författare, poddare och har mottagit flertalet priser för sitt arbete. Utöver detta har hon även varit med och byggt upp flera varumärken och fått dem att sticka ut från mängden. Hennes ledord är: Educate, Entertain & For the greater good.

Talare

Keynote speakers

Har skiftet i hur vi söker flyttat plattform från Google till Sociala Medier?

In our studies, something like almost 40% of young people, when they’re looking for a place for lunch, they don’t go to Google Maps or Search. They go to TikTok or Instagram.”

I juli 2022 satte Prabhakar Raghavan head of Knowledge & Information på Google fingret på ett nytt beteende. Allt fler söker på varumärken, personer, tjänster och produkter via sociala medier istället för sökmotorer som Google. Vad betyder detta för företag 2024? Hur kan du sökoptimera dina sociala medier 2024? Det kommer Cecilia Victoria Kärrberg från Digitalsnack berätta på årets Tech Summit!

Cecilia Victoria Kärrberg

Digitalsnack

Cecilia Victoria Kärrberg är en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier. Hon är ägare, VD och senior SOME-strateg på Digitalsnack-Social Mediebyrå. Under 13 år har hon hjälpt företag och organisationer att öka effekten av sina närvaro och aktiviteter i sociala medier. Varje månad ger hon sina tips i Sveriges största podcast inom sociala medier – Digitalsnack. 

Den hybrida kundresan – hur du gör emotionell intelligens till din största konkurrensfördel

B2B-försäljningens framtid är självbetjäning. Sedan 2009, då självbetjäning utgjorde 30 % av köpprocessen, har vi nu nått en punkt där 75 % av köpen sköts av köparna själva. När användningen av AI exploderar så blir det ännu viktigare att utveckla en styrka vi har som människor, vår emotionella intelligens. Framtiden är inte analog eller digital, den handlar om hur du designar en hybrid kundresa där vi optimerar effekten av digitala kanaler och mänsklig interaktion.

Mathias ger insikter i varför det är dags att ge kundresan en rejäl make-over och du får de bästa tipsen hur ditt företag kan hänga med i förändringarna som sker.

Mathias Härenstam

Salesonomics

Mathias är en träningstokig intäktsnörd med stort norrländskt hjärta som brinner för att optimera allt som går. Han är medgrundare och strategisk rådgivare på Salesonomics där han hjälper modiga företagsledare inom B2B att operationalisera tillväxtstrategier genom processer, system och den viktigaste tillgången, människorna.

Har en bakgrund som sälj- och ledarskapstränare och har tidigare arbetat i roller som kommersiell direktör och VD.

Digital service för alla – möt framtidens tillgänglighetskrav

Människor har olika förutsättningar och det finns många sätt att interagera med teknik men vi är ofta färgade av det sätt vi själva använder och kan. Det som händer nu, med nya lagar om tillgänglig digital service, är att kraven ökar för de flesta organisationer. Därför behöver alla som jobbar med digitala tjänster ha koll på digital tillgänglighet. Genom att anpassa tjänster och produkter till att fungera för fler gör vi livet bättre för många människor och det är dessutom en möjlighet att få fler kunder. Följ med på inspiration och praktiska tips för hur du hjälper din organisation till nästa nivå av tillgänglighetsarbetet!

Linda Stenmark

MUM Experience

Linda Stenmark är specialiserad på inkluderande design och har lång erfarenhet inom UX och tjänstedesign. Hon jobbar som konsult på MUM Experience där hon hjälper kunder med att leda design- och innovationsprocesser och är uppskattad för sin förmåga att lyfta fram olika perspektiv och få människor att samarbeta bättre. Dessutom är hon en förebild för många UXare inom branschen och anlitas ofta som inspirationsföreläsare, facilitator och utbildare inom tjänstedesign, tillgänglighet och kunddrivet arbetssätt.

GenAI – trenderna och riskerna

AI omformar nästan varje sektor och kommer att påverka vårt samhälle på sätt som vi bara endast har börjat att förstå. Snabb utveckling av verktyg, metoder och nya tillvägagångssätt gör att företag snabbt anpassar sig till nya lösningar för att dra nytta av potentialen. Men när nya teknologier, metoder och arbetssätt introduceras, öppnas också dörren till nya risker.  

 

I den här föreläsningen kommer vi att utforska de tekniker som hackare använder för att utnyttja, manipulera och exploatera GenAI-verktyg, såsom ChatGPT.

Krister Hedfors

Accenture

Krister Hedfors har över 20 års erfarenhet inom cybersäkerhet. Under den senaste tiden har han specialiserat sig inom området AI-säkerhet, med ett speciellt fokus på språkmodeller (som ChatGPT).

Speakers

Hållbarhetskommunikation – Så undviker du Greenwashing

Hållbarhets-kommunikation

– Så undviker du Greenwashing

Jag kommer att guida dig genom vikten av att bygga ett hållbart varumärke och dess affärsmässiga värde. Vi kommer att undersöka vilka framgångsfaktorer som finns i arbetet med att bygga ett hållbart varumärke med hjälp av Sustainable Brand Index, som har pågått i 14 år och omfattat över 1600 varumärken. Jag kommer att presentera de verktyg som behövs för att kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt och effektivt sätt. Vi kommer även fördjupa oss i regleringar kring hållbarhet och greenwashing – vad man bör tänka på och undvika i sin hållbarhetskommunikation.

Erik Elvingsson Hedén

Insiktsbyrån SB Insight & Sustainable Brand Index

Erik Elvingsson Hedén är grundare och VD av insiktsbyrån SB Insight samt studien Sustainable Brand Index*. Erik arbetar till vardags som föreläsare och rådgivare åt företag som vill förstå hållbarhet på djupet och hur konsumentbeteenden kan förändras för att bli mer hållbara.

*Sustainable Brand Index är Europas största oberoende konsumentstudie om hållbarhet. Studien finns i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Baltikum och Nederländerna och genomförs årligen.I Sverige har studien genomförts sedan 2011 och i år, 2024 intervjuades ett riksrepresentativt urval om 29 000 respondenter.

AI-snack!

Gör dig redo för en energifylld och interaktiv session där två av Sveriges främsta AI-experter,
Sibbe Silvén från Bright Mind Agency och Mathias Karlsson från Mindact, tar med dig på en häpnadsväckande resa genom AI-landskapet. I denna diskussion kommer de avslöja de senaste
och mest banbrytande händelserna inom AI-världen.



Sätt på dig AI-glasögonen och gör dig redo för ett snack som kommer få dig att säga, WOW!

Sibbe Silvén

Bright Mind Agency

Sibbe Silvén har i snart 20 år jobbat inom event, tech och marknadsföring. Med stor nyfikenhet tar han snabbt till sig nya tekniker för att sen lära vidare ut till andra. Sibbe är idag en eftertraktad föreläsare inom AI och ChatGPT. Han är också delägare i Bright Mind Agency, en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer.

Mathias Karlsson

MindAct

Mathias är en teknikentusiast med lång erfarenhet inom IT och systemutveckling. Han är en av hjärnorna bakom Mindact.ai, ett företag som lever och andas artificiell intelligens, där de hjälper företag att förstå, använda och utveckla verksamheten med hjälp av artificiell intelligens. 

Mathias har en enastående förmåga att se helheten och finner alltid kreativa lösningar. Han är också en extrem tekniknörd, konstant uppdaterad och älskar att dissekera det mesta i dess beståndsdelar för att förstå hur det fungerar. Hur tekniken påverkar människan har alltid varit ett stort intresse för honom och inom AI ser han otroliga möjligheter. Talesättet ”vi har alltid gjort så här” är något av det värsta Mathias vet.
 
Här har ni en man som har förmågan att bryta ner komplexiteten av AI till något lättförståeligt och underhållande. Han ger er den spark ni behöver för att ta steget in i framtiden.