Tidigare event

Tech Summit 2023

Vi vill rikta ett stort tack till alla enastående talare, engagerade deltagare och sponsorer som var en del av årets mest relevanta event inom sälj, marknadsföring och tech. Missa inte att ta en titt på vår aftermovie, som på ett fantastiskt sätt sammanfattar Tech Summit 2023.

Moderator & talare 2023

Kristina Hagström Ilievska

moderator

Kristina är en naiv optimist med rebelliska drag, hon är specialist inom företagskultur, sälj- och marknadsintegration samt förändringsprocesser. Hon är moderator, författare, poddare och har mottagit flertalet priser för sitt arbete. Utöver detta har hon även varit med och byggt upp flera varumärken och fått dem att sticka ut från mängden. Hennes ledord är: Educate, Entertain & For the greater good.

Talare

Keynote speakers

Från kalla leads till varma köpsignaler - Så får du marknad och sälj att hänga ihop

Allt fler beslutsfattare är inblandade i inköpsprocesser och gör sin research online utan att prata med säljarna. Det har förändrat spelreglerna för både marknad och sälj. Lyssna till hur Microsoft transformerat sin sälj- och marknadsföringsprocess utifrån datadrivna insikter och hur man kan koppla ihop detta med både marketing automation, social selling och AI.
Eva-Mia Westergeren

Eva-Mia Westergren

Microsoft Sverige

Eva-Mia Westergren arbetar som marknadschef på Microsoft i Sverige med ansvar för all extern marknadsföring – från strategi till genomförande. Eva-Mia har en lång karriär inom IT-branschen med en bakgrund som bland annat chefredaktör på IDG. Under sin tid på Microsoft har hon arbetat som marknadschef för MSN samt produktmarknadschef för Windows. Det senaste året har handlat mycket om att hålla ihop Microsofts budskap kring cybersäkerhet och GDPR. Eva-Mia har en passion för digital marknadsföring och hur teknik skapar nya möjligheter för människor och organisationer. Hon är en uppskattad talare som gärna föreläser om hur digital marknadsföring, innehåll och kundinsikter förändrar det moderna marknadslandskapet.

Från kalla leads till varma köpsignaler - Så får du marknad och sälj att hänga ihop

Allt fler beslutsfattare är inblandade i inköpsprocesser och gör sin research online utan att prata med säljarna. Det har förändrat spelreglerna för både marknad och sälj. Lyssna till hur Microsoft transformerat sin sälj- och marknadsföringsprocess utifrån datadrivna insikter och hur man kan koppla ihop detta med både marketing automation, social selling och AI.
Eva-Mia Westergeren

Eva-Mia Westergren

Microsoft Sverige

Eva-Mia Westergren arbetar som marknadschef på Microsoft i Sverige med ansvar för all extern marknadsföring – från strategi till genomförande. Eva-Mia har en lång karriär inom IT-branschen med en bakgrund som bland annat chefredaktör på IDG. Under sin tid på Microsoft har hon arbetat som marknadschef för MSN samt produktmarknadschef för Windows. Det senaste året har handlat mycket om att hålla ihop Microsofts budskap kring cybersäkerhet och GDPR. Eva-Mia har en passion för digital marknadsföring och hur teknik skapar nya möjligheter för människor och organisationer. Hon är en uppskattad talare som gärna föreläser om hur digital marknadsföring, innehåll och kundinsikter förändrar det moderna marknadslandskapet.

Framtiden för digital marknadsföring och dess mätbarhet

Förändringar inom Ads Privacy.
Vi lever i en värld av ständig förändring gällande digital marknadsföring och hur vi mäter effekten av denna. Integritetslandskapet för annonsering har förändrats på grund av högre integritet, vilket har resulterat i regleringar och teknikförändringar i hur personuppgifter får och kan samlas och behandlas. Hur kan du som marknadsförare utveckla en framtidssäker grund för din digitala marknadsföring och mätning när mindre insamlad data är den nya normen?

Claes Eriksson

Google Sverige

Claes Eriksson är en av Google Sveriges mest erfarna och kunniga personer inom annons- och ad tech. Han har över 17 års erfarenhet från Google, allt från medieförsäljning av sök, Youtube och displayannonsering, till Google Marketing Platform (GMP) & ad tech sida, inklusive försäljning av Google Analytics. Claes leder nu Data and Measurement-teamet i norra Europa med fokus på att öka annonsörernas digitala mognad.

Google Analytics blir GA4 - för att möta framtidens krav och användarbeteenden

Efter 20 år på marknaden har nu Google Analytics släppts i en ny version som låter marknadsförare följa användare över både web och app. Under denna presentation kommer ni höra om bakgrunden till denna övergång, de viktigaste skillnaderna mellan GA4 och Universal Analytics samt tidsramen för migrationen. För de allra flesta Google Analytics användare sker denna övergång redan i sommar så det är hög tid att agera redan nu.

Charlotte Påhlman

Google Sverige

Charlotte Påhlman har över 15 års erfarenhet av digital marknadsföring och webbanalys från både digitala marknadsföringsbyrå och Google. För 5 år sedan gjorde Charlotte en förflyttning in i Google Marketing Platforms-teamet där hon idag arbetar med Googles programmatiska erbjudande och Google Analytics i Sverige och Norge.

Framtiden för digital marknadsföring och dess mätbarhet

Förändringar inom Ads Privacy.
Vi lever i en värld av ständig förändring gällande digital marknadsföring och hur vi mäter effekten av denna. Integritetslandskapet för annonsering har förändrats på grund av högre integritet, vilket har resulterat i regleringar och teknikförändringar i hur personuppgifter får och kan samlas och behandlas. Hur kan du som marknadsförare utveckla en framtidssäker grund för din digitala marknadsföring och mätning när mindre insamlad data är den nya normen?

Claes Eriksson

Google Sverige

Claes Eriksson är en av Google Sveriges mest erfarna och kunniga personer inom annons- och ad tech. Han har över 17 års erfarenhet från Google, allt från medieförsäljning av sök, Youtube och displayannonsering, till Google Marketing Platform (GMP) & ad tech sida, inklusive försäljning av Google Analytics. Claes leder nu Data and Measurement-teamet i norra Europa med fokus på att öka annonsörernas digitala mognad.

Google Analytics blir GA4 - för att möta framtidens krav och användarbeteenden

Efter 20 år på marknaden har nu Google Analytics släppts i en ny version som låter marknadsförare följa användare över både web och app. Under denna presentation kommer ni höra om bakgrunden till denna övergång, de viktigaste skillnaderna mellan GA4 och Universal Analytics samt tidsramen för migrationen. För de allra flesta Google Analytics användare sker denna övergång redan i sommar så det är hög tid att agera redan nu.

Charlotte Påhlman

Google Sverige

Charlotte Påhlman har över 15 års erfarenhet av digital marknadsföring och webbanalys från både digitala marknadsföringsbyrå och Google. För 5 år sedan gjorde Charlotte en förflyttning in i Google Marketing Platforms-teamet där hon idag arbetar med Googles programmatiska erbjudande och Google Analytics i Sverige och Norge.

TikTok or die!

TikTok har hundratals miljoner användare och är en av världens största sociala medier-plattformar. På TikTok är INTE content king. Content is everything! Den kreativa förmågan att skapa en video som INTE ser ut som en annons som skapar förtroende, bygger varumärke eller skapar engagemang. Lyssna till Alexanders bästa tips och insikter efter att ha spenderat tiotals miljoner på TikTok för några av världens största varumärken.

Alexander Morad

Bright Mind Agency​

Alexander Morad är sociala medier expert, grundare & VD för Bright Mind Agency, som är en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer. Han har gästat både SVT och TV4 och pratat om trender inom sociala medier. 2022 vann Bright Mind Agency TikTok Awards som bäst i Norden på just TikTok. Med erfarenhet från att ha hjälpt över 800 företag presenterar han konkreta tips på ett underhållande, personligt och utbildande sätt.

TikTok or die!

TikTok har hundratals miljoner användare och är en av världens största sociala medier-plattformar. På TikTok är INTE content king. Content is everything! Den kreativa förmågan att skapa en video som INTE ser ut som en annons som skapar förtroende, bygger varumärke eller skapar engagemang. Lyssna till Alexanders bästa tips och insikter efter att ha spenderat tiotals miljoner på TikTok för några av världens största varumärken.

Alexander Morad

Bright Mind Agency​

Alexander Morad är sociala medier expert, grundare & VD för Bright Mind Agency, som är en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer. Han har gästat både SVT och TV4 och pratat om trender inom sociala medier. 2022 vann Bright Mind Agency TikTok Awards som bäst i Norden på just TikTok. Med erfarenhet från att ha hjälpt över 800 företag presenterar han konkreta tips på ett underhållande, personligt och utbildande sätt.

GDPR var bara början

Hands on! Vad måste du som webbplatsägare och digital marknadsförare göra för att hamna på rätt sida GDPR och ePrivacy? Och vad är grejen med de rykande färska DMA och DSA? Hur kommer dessa, och andra, nya kraftpaket till EU-lagar att påverka den digitala infrastruktur du spelat på de senaste 15 åren. Häng med på en fängslande berättelse om webben. Och få koll på hur du initierar din privacy-vänliga approach till marknadsföring och gör det bra!

Vibeke Specht

cookie information

Vibeke Specht är privacy advisor med ansvar för den svenska marknaden på Cookie Information – ett globalt privacy tech bolag med kunder i 143 länder och 250 000 webbplatser. Hon har en bakgrund som varumärkesarkitekt, hållbarhetskommunikatör samt ledarskribent och opinionsbildare på Sydsvenskan. Hennes bok om en tillitsfull web och privacy-vänlig marknadsföring kommer ut i dagarna.

GDPR var bara början

Hands on! Vad måste du som webbplatsägare och digital marknadsförare göra för att hamna på rätt sida GDPR och ePrivacy? Och vad är grejen med de rykande färska DMA och DSA? Hur kommer dessa, och andra, nya kraftpaket till EU-lagar att påverka den digitala infrastruktur du spelat på de senaste 15 åren. Häng med på en fängslande berättelse om webben. Och få koll på hur du initierar din privacy-vänliga approach till marknadsföring och gör det bra!

Vibeke Specht

cookie information

Vibeke Specht är privacy advisor med ansvar för den svenska marknaden på Cookie Information – ett globalt privacy tech bolag med kunder i 143 länder och 250 000 webbplatser. Hon har en bakgrund som varumärkesarkitekt, hållbarhetskommunikatör samt ledarskribent och opinionsbildare på Sydsvenskan. Hennes bok om en tillitsfull web och privacy-vänlig marknadsföring kommer ut i dagarna.

Speakers

Kraften med Digital Social Selling

Det finns många automatiserade verktyg på marknaden. Men hur använder du dem på bästa sätt? Digital Social Selling är inte bara en strategi, det är en passion. Det handlar inte om att sälja direkt till kunder utan snarare att skapa en relation med dem och erbjuda värdefullt innehåll. Genom att göra detta kan företag skapa en lojal kundbas och öka sin försäljning på lång sikt.

Olivia Petersson

Petersson Consulting

Med flera års erfarenhet av att hjälpa bolag att öka sin lönsamhet genom digital marknadsföring, har Olivia blivit en eftertraktad expert i sitt fält. Olivia är känd för att ha en unik förmåga att kombinera olika digitala marknadsföringstekniker på ett sätt som ger maximal avkastning. Hon har hjälpt företag i en rad olika branscher, från små start-ups till stora multinationella företag.

Kraften med Digital Social Selling

Det finns många automatiserade verktyg på marknaden. Men hur använder du dem på bästa sätt? Digital Social Selling är inte bara en strategi, det är en passion. Det handlar inte om att sälja direkt till kunder utan snarare att skapa en relation med dem och erbjuda värdefullt innehåll. Genom att göra detta kan företag skapa en lojal kundbas och öka sin försäljning på lång sikt.

Olivia Petersson

Petersson Consulting

Med flera års erfarenhet av att hjälpa bolag att öka sin lönsamhet genom digital marknadsföring, har Olivia blivit en eftertraktad expert i sitt fält. Olivia är känd för att ha en unik förmåga att kombinera olika digitala marknadsföringstekniker på ett sätt som ger maximal avkastning. Hon har hjälpt företag i en rad olika branscher, från små start-ups till stora multinationella företag.

Konsten att prata med AI - Så får du bättre resultat! 

Sibbe har med över 28 års erfarenhet av datorn som arbetsverktyg och efter över 500 timmar aktivt nedlagd tid på ChatGPT förstått en sak. Att veta hur du kommunicerar med en AI har stor betydelse för vilket svar du får tillbaka.

I denna föreläsningen har han komprimerat sina 500 AI-timmar i en inspirerande och engagerande föreläsning med ett syfte…
Att få dig att gå från nyfiken till proffs på AI.

Sibbe Silvén

bright mind agency

Sibbe Silvén har i snart 20 år jobbat inom event, tech och marknadsföring. Med stor nyfikenhet tar han snabbt till sig nya tekniker för att sen lära vidare ut till andra. Sibbe är idag en eftertraktad föreläsare inom AI och ChatGPT. Han är också delägare i Bright Mind Agency, en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer.

Konsten att prata med AI - Så får du bättre resultat! 

Sibbe har med över 28 års erfarenhet av datorn som arbetsverktyg och efter över 500 timmar aktivt nedlagd tid på ChatGPT förstått en sak. Att veta hur du kommunicerar med en AI har stor betydelse för vilket svar du får tillbaka.

I denna föreläsningen har han komprimerat sina 500 AI-timmar i en inspirerande och engagerande föreläsning med ett syfte…
Att få dig att gå från nyfiken till proffs på AI.

Sibbe Silvén

Bright Mind Agency​

Sibbe Silvén har i snart 20 år jobbat inom event, tech och marknadsföring. Med stor nyfikenhet tar han snabbt till sig nya tekniker för att sen lära vidare ut till andra. Sibbe är idag en eftertraktad föreläsare inom AI och ChatGPT. Han är också delägare i Bright Mind Agency, en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer.

Paneldiskussion

Eva-Mia Westergeren

Eva-Mia Westergren

Microsoft Sverige

Claes Eriksson

Google sverige

Vibeke Specht

COOKIE INFORMATION

Alexander Morad

Bright mind agency

Eva-Mia Westergeren

Eva-Mia Westergren

Microsoft Sverige

Claes Eriksson

Google sverige

Vibeke Specht

Cookie information

Alexander Morad

Bright mind agency