Tidigare event
Tech Summit 2023
Vi vill rikta ett stort tack till alla enastående talare, engagerade deltagare och sponsorer som var en del av årets mest relevanta event inom sälj, marknadsföring och tech. Missa inte att ta en titt på vår aftermovie, som på ett fantastiskt sätt sammanfattar Tech Summit 2023.
Moderator & talare 2023
Kristina Hagström Ilievska
moderator
Kristina är en naiv optimist med rebelliska drag, hon är specialist inom företagskultur, sälj- och marknadsintegration samt förändringsprocesser. Hon är moderator, författare, poddare och har mottagit flertalet priser för sitt arbete. Utöver detta har hon även varit med och byggt upp flera varumärken och fått dem att sticka ut från mängden. Hennes ledord är: Educate, Entertain & For the greater good.
Talare
Keynote speakers
Från kalla leads till varma köpsignaler - Så får du marknad och sälj att hänga ihop
Eva-Mia Westergren
Microsoft Sverige
Eva-Mia Westergren arbetar som marknadschef på Microsoft i Sverige med ansvar för all extern marknadsföring – från strategi till genomförande. Eva-Mia har en lång karriär inom IT-branschen med en bakgrund som bland annat chefredaktör på IDG. Under sin tid på Microsoft har hon arbetat som marknadschef för MSN samt produktmarknadschef för Windows. Det senaste året har handlat mycket om att hålla ihop Microsofts budskap kring cybersäkerhet och GDPR. Eva-Mia har en passion för digital marknadsföring och hur teknik skapar nya möjligheter för människor och organisationer. Hon är en uppskattad talare som gärna föreläser om hur digital marknadsföring, innehåll och kundinsikter förändrar det moderna marknadslandskapet.
Från kalla leads till varma köpsignaler - Så får du marknad och sälj att hänga ihop
Eva-Mia Westergren
Microsoft Sverige
Framtiden för digital marknadsföring och dess mätbarhet
Förändringar inom Ads Privacy.
Vi lever i en värld av ständig förändring gällande digital marknadsföring och hur vi mäter effekten av denna. Integritetslandskapet för annonsering har förändrats på grund av högre integritet, vilket har resulterat i regleringar och teknikförändringar i hur personuppgifter får och kan samlas och behandlas. Hur kan du som marknadsförare utveckla en framtidssäker grund för din digitala marknadsföring och mätning när mindre insamlad data är den nya normen?
Claes Eriksson
Google Sverige
Google Analytics blir GA4 - för att möta framtidens krav och användarbeteenden
Efter 20 år på marknaden har nu Google Analytics släppts i en ny version som låter marknadsförare följa användare över både web och app. Under denna presentation kommer ni höra om bakgrunden till denna övergång, de viktigaste skillnaderna mellan GA4 och Universal Analytics samt tidsramen för migrationen. För de allra flesta Google Analytics användare sker denna övergång redan i sommar så det är hög tid att agera redan nu.
Charlotte Påhlman
Google Sverige
Framtiden för digital marknadsföring och dess mätbarhet
Förändringar inom Ads Privacy.
Vi lever i en värld av ständig förändring gällande digital marknadsföring och hur vi mäter effekten av denna. Integritetslandskapet för annonsering har förändrats på grund av högre integritet, vilket har resulterat i regleringar och teknikförändringar i hur personuppgifter får och kan samlas och behandlas. Hur kan du som marknadsförare utveckla en framtidssäker grund för din digitala marknadsföring och mätning när mindre insamlad data är den nya normen?
Claes Eriksson
Google Sverige
Google Analytics blir GA4 - för att möta framtidens krav och användarbeteenden
Efter 20 år på marknaden har nu Google Analytics släppts i en ny version som låter marknadsförare följa användare över både web och app. Under denna presentation kommer ni höra om bakgrunden till denna övergång, de viktigaste skillnaderna mellan GA4 och Universal Analytics samt tidsramen för migrationen. För de allra flesta Google Analytics användare sker denna övergång redan i sommar så det är hög tid att agera redan nu.
Charlotte Påhlman
Google Sverige
TikTok or die!
Alexander Morad
Bright Mind Agency
TikTok or die!
Alexander Morad
Bright Mind Agency
GDPR var bara början
Hands on! Vad måste du som webbplatsägare och digital marknadsförare göra för att hamna på rätt sida GDPR och ePrivacy? Och vad är grejen med de rykande färska DMA och DSA? Hur kommer dessa, och andra, nya kraftpaket till EU-lagar att påverka den digitala infrastruktur du spelat på de senaste 15 åren. Häng med på en fängslande berättelse om webben. Och få koll på hur du initierar din privacy-vänliga approach till marknadsföring och gör det bra!
Vibeke Specht
cookie information
Vibeke Specht är privacy advisor med ansvar för den svenska marknaden på Cookie Information – ett globalt privacy tech bolag med kunder i 143 länder och 250 000 webbplatser. Hon har en bakgrund som varumärkesarkitekt, hållbarhetskommunikatör samt ledarskribent och opinionsbildare på Sydsvenskan. Hennes bok om en tillitsfull web och privacy-vänlig marknadsföring kommer ut i dagarna.
GDPR var bara början
Hands on! Vad måste du som webbplatsägare och digital marknadsförare göra för att hamna på rätt sida GDPR och ePrivacy? Och vad är grejen med de rykande färska DMA och DSA? Hur kommer dessa, och andra, nya kraftpaket till EU-lagar att påverka den digitala infrastruktur du spelat på de senaste 15 åren. Häng med på en fängslande berättelse om webben. Och få koll på hur du initierar din privacy-vänliga approach till marknadsföring och gör det bra!
Vibeke Specht
cookie information
Vibeke Specht är privacy advisor med ansvar för den svenska marknaden på Cookie Information – ett globalt privacy tech bolag med kunder i 143 länder och 250 000 webbplatser. Hon har en bakgrund som varumärkesarkitekt, hållbarhetskommunikatör samt ledarskribent och opinionsbildare på Sydsvenskan. Hennes bok om en tillitsfull web och privacy-vänlig marknadsföring kommer ut i dagarna.
Speakers
Kraften med Digital Social Selling
Olivia Petersson
Petersson Consulting
Med flera års erfarenhet av att hjälpa bolag att öka sin lönsamhet genom digital marknadsföring, har Olivia blivit en eftertraktad expert i sitt fält. Olivia är känd för att ha en unik förmåga att kombinera olika digitala marknadsföringstekniker på ett sätt som ger maximal avkastning. Hon har hjälpt företag i en rad olika branscher, från små start-ups till stora multinationella företag.
Kraften med Digital Social Selling
Olivia Petersson
Petersson Consulting
Med flera års erfarenhet av att hjälpa bolag att öka sin lönsamhet genom digital marknadsföring, har Olivia blivit en eftertraktad expert i sitt fält. Olivia är känd för att ha en unik förmåga att kombinera olika digitala marknadsföringstekniker på ett sätt som ger maximal avkastning. Hon har hjälpt företag i en rad olika branscher, från små start-ups till stora multinationella företag.
Konsten att prata med AI - Så får du bättre resultat!
Sibbe har med över 28 års erfarenhet av datorn som arbetsverktyg och efter över 500 timmar aktivt nedlagd tid på ChatGPT förstått en sak. Att veta hur du kommunicerar med en AI har stor betydelse för vilket svar du får tillbaka.
I denna föreläsningen har han komprimerat sina 500 AI-timmar i en inspirerande och engagerande föreläsning med ett syfte…
Att få dig att gå från nyfiken till proffs på AI.
Sibbe Silvén
bright mind agency
Sibbe Silvén har i snart 20 år jobbat inom event, tech och marknadsföring. Med stor nyfikenhet tar han snabbt till sig nya tekniker för att sen lära vidare ut till andra. Sibbe är idag en eftertraktad föreläsare inom AI och ChatGPT. Han är också delägare i Bright Mind Agency, en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer.
Konsten att prata med AI - Så får du bättre resultat!
Sibbe har med över 28 års erfarenhet av datorn som arbetsverktyg och efter över 500 timmar aktivt nedlagd tid på ChatGPT förstått en sak. Att veta hur du kommunicerar med en AI har stor betydelse för vilket svar du får tillbaka.
I denna föreläsningen har han komprimerat sina 500 AI-timmar i en inspirerande och engagerande föreläsning med ett syfte…
Att få dig att gå från nyfiken till proffs på AI.
Sibbe Silvén
Bright Mind Agency
Sibbe Silvén har i snart 20 år jobbat inom event, tech och marknadsföring. Med stor nyfikenhet tar han snabbt till sig nya tekniker för att sen lära vidare ut till andra. Sibbe är idag en eftertraktad föreläsare inom AI och ChatGPT. Han är också delägare i Bright Mind Agency, en av Sveriges snabbast växande sociala medierbyråer.
Paneldiskussion
Eva-Mia Westergren
Microsoft Sverige
Claes Eriksson
Google sverige
Vibeke Specht
COOKIE INFORMATION
Alexander Morad
Bright mind agency
Eva-Mia Westergren
Microsoft Sverige
Claes Eriksson
Google sverige
Vibeke Specht
Cookie information
Alexander Morad
Bright mind agency